סדנאות מנהיגות לבני נוער

מהות הסדנה

תקופת הילדות ותקופת ההתבגרות הן תקופות לא קלות הדורשות מהמתבגרים ומהמתבגרות למצוא בתוכם כוחות חדשים ויכולות שלא ידעו על קיומם. כולן וכולם זקוקים לתחושה כי הם מסוגלים, אהובים ומוצלחים. מתבגרים ומתבגרות זקוקים לכך יותר ממבוגרים, כאוויר לנשימה.

מטרתה המרכזית של הסדנה הינה לפתח את המשאבים הטבעיים הטמונים בכל מתבגרת ומתבגר, תוך ניסיון לספק מענה לצרכים אישיים, חברתיים ותרבותיים. הנחת המוצא של הסדנה הינה כי כל תהליך של שינוי כרוך למעשה בשינוי אופן החשיבה והפעולה של המתבגר או המתבגרת, כאשר ניתן לתרגם את תהליך ההעצמה כתהליך בו הנער או הנערה מצליחים להרחיב את מנעד אפשרויות הפרשנות העומדות בפניהם בכל סיטואציה אפשרית. מטרה נוספת היא ליצור אווירה מצמיחה ומאפשרת ויצירת קבוצת מנהיגות חיובית בכיתה.

הסדנה תועבר בקבוצה של עד 17 משתתפים והיא תימשך 90 דקות רצופות (שעתיים אקדמאיות) ללא הפסקה. המפגש נערך במעגל ישיבה ומלווה בסרטונים, שאלונים, משחקים, דיונים והנחייה פסיכו דינמית.

תוכן

הסדנה עוסקת בתכנים של מנהיגות, יצירתיות, מיומנויות וכישורי חיים כגון: התנהלות כלכלית, הטרדה מינית, חיזור, תקשורת בין אישית, ערכים ועוד. מכיוון שכל מצויה בשלב שונה ועוסקת בתכנים שונים בזמן נתון, תתבצע יחד עם הדמות החינוכית הקבועה עבודה מקדימה של איתור צרכים, בחירת תכנים תוך ליווי אישי והתאמת הצרכים לייחודיות הקבוצה. לצורך כך, ישנה טבלת בנק מפגשים המפרטת 23 אפשרויות למפגשים כאשר הבחירה של תוכן המפגשים וסידרם נתונה בידי מזמין הסדנה לפי צרכיו ובליווי אישי של מנחה הקבוצה.

נושא המפגשמטרת המפגש
1תקשורת מקרבתהכרות עם סגנונות תקשורת וזיהוי סגנון התקשורת האישי של כל משתתף/ת.
2חברותבחינת המושג חברות ותפקידה בחיי היום-יום של הנערים.
3זוגיותדיון בנושא התכונות החשובות בבחירת בני או בנות זוג בדגש על הגדרת זוגיות בריאה.
4סביבה דיגיטליתבחינת יתרונות וחסרונות של רשתות חברתיות על מנת לאפשר שימוש סביר בחיי היום יום של התלמידים.
5ערכים זאת לא מילה גסההמשתתפים יכירו את ההגדרה של ערך ויערכו בירור ערכי אישי.
6גזענותמהי גזענות ואיפה היא בחיי היום יום של המשתתפים. בנוסף ילמדו לזהות גילויי גזענות בסביבתם.
7לחץמהו לחץ בחיים האישים? כיצד ניתן לזהות אותו ולנהל אותו?
8דיג או צידהכרות עם המושג 'פרו-אקטיביות' ושילובו בחיי היום יום של המתבגרים. יוזמה אל מול תגובה כמשנה מסלול חיים.
9מגדר-הגדרה או גדרהבנה שההבדלים המגדריים נובעים מהחברה בה אנחנו חיים וממנה אנו מושפעים.
בחינת ההשפעות של הקיבוע המגדרי על חיינו וניסיון לשנות את המצב.
10פוליטיקה להמונים?הכרות עם העולם הפוליטי והאקטואלי תוך דגש על מושגי יסוד להבנת החדשות.
11התנהלות כספיתהכרות עם המושג אחריות כלכלית והקניית מושגים וכלים ללמידת ושיפור ההתנהלות הכלכלית של המתבגר/ת.
12WIN/WINבואו לא נפעל בדרך שלי או בדרך שלך, אלא בדרך הטובה ביותר.
13צרכנותמיומנויות שיסייעו למתבגרים להשתלב בחיים המודרניים כצרכנים נבונים ופעילים.
14תמונת עתידהמשתתפים יתנסו במבט אמיץ לעבר עתידם הרצוי מול עתידם הצפוי לדעתם וישאפו לגיבוש חזון אישי.
15אלכוהולדיאלוג סביב נושא האלכוהול ותפקידו בחיי המשתתפים.
16סמיםדיאלוג סביב נושא הסמים ותפקידם בחיי המשתתפים.
17אסטרטגיות למידהעל ידי ניתוח הצלחות המשתתפים/ות יגדירו לעצמם את דרך הלמידה האישית האפקטיבית ביותר עבורם.
18ניהול זמןהמשתתפים ירכשו כלים לניהול זמנם באופן יעיל בחייהם. המשתתף/ת ידע/תדע להכין מערכת תכנון שבועית אפקטיבית עבורו/ה.
19תזונההעלאת הידע והמודעות לאורח חיים בריא: תזונה נבונה, פעילות גופנית, מודעות ובחינה עצמית.
20רגשות
  1. זיהוי רגשות ודרכים אישיות לביטוי.
  2. הקשר בין רגשות ומחשבות לבין מעשים.
  3. דרכים להתמודד עם רגשות במצבים שונים.
21סמכותמהי סמכות? הכרות עם סגנונות סמכות במעגלי החיים האישים של המתבגרים.
22חיזורעמידה על ההבדל בין חיזור אלים והטרדה מינית לחיזור חם ואוהב.
23פורנולהעלות את רמת המודעות של המשתתפים לסכנות אפשריות עקב חשיפה לסרטים פורנוגרפיים.
WhatsApp chat
דילוג לתוכן