סדנאות מין ומגדר לבני נוער

מהות הסדנה

בני ובנות נוער מתמודדים עם אתגרים רבים הקשורים למיניות. המדיה הדיגיטלית מהווה חלק משמעותי משגרת יומם, והתכנים אליהם הם נחשפים דרכה משפיעים רבות על תפיסת המציאות שלהם בכלל ועל תפיסת המגדר, המיניות והזוגיות שלהם בפרט. בתקופה משמעותית זו בה בני ובנות הנוער בונים ומעצבים את אישיותם אנו מציעים סדרת מפגשים חוויתית ודינאמית בה נידונים נושאים רלוונטיים לדילמות המעסיקות אותם באופן יומיומי. דרך המפגשים אנו שואפים לנפץ מיתוסים שליליים ולאפשר הבנייה של תפיסות בריאות על מין ומיניות. המטרה המרכזית היא פיתוח חשיבה ביקורתית ומתן כלים אפקטיביים אצל בנות ובני נוער כדי להתמודד עם אתגרים סביב נושא זוגיות ומיניות וכמו כן, גם הפחתה ומניעת אלימות מינית בקרב התלמידים.
הסדנה מיועדת לנוער בכיתות ט' – י״ב, מתקיימת במפגשים של שעה וחצי בחלוקה לבנים ובנות ובקבוצות אינטימיות של עד 17 תלמידים בקבוצה.

תוכן

  1. מגדר – הכרות עם "הקופסה הגברית" ו"הקופסה הנשית", העלאה למודעות את ההבחנות המגדריות הקיימות בחברה,  פריווליגיות שיש לגברים מול נשים, זהות מינית.
  2. חיזור – המפגש יעסוק בהגדרת החיזור, איזה סוגי חיזור קיימים היום, מי מחזר אחרי מי ולמה זה כל כך מורכב. נושאים שיעלו במפגש – חיזור בעולם דיגיטלי, איך מתמודדים עם דחייה, מהו חיזור אלים והגבול בין חיזור להטרדה מינית. הכרות עם החוק להטרדה מינית.
  3. קשר זוגי –  למה צריך קשר זוגי? למה צריך קשר זוגי בתיכון/חטיבה? התמקדות במהי זוגיות בריאה, איך לסיים קשר זוגי באופן מכבד ואיך מתנהלים אחרי סיום הקשר. דיון שיקולים לקיום יחסי מין.
  4. מיניות – מטרת המפגש היא לפתח השקפה בריאה על מיניות. נעסוק בנושאים- מהי מיניות? מיניות מול עצמי ודימוי עצמי, הכרות עם חוק תקיפה מינית, עיסוק בפורנוגרפיה כמחנך כמעט יחיד בעולמו של הנוער כיום, מהי הסכמה, אמצעים למניעת הריון ומחלות מין.
  5. מפגש סיכום – פעילות חווייתית משותפת לבנים ולבנות המסכמת את התהליך שעברו המשתתפים בסדנה.
WhatsApp chat
דילוג לתוכן