דברו איתנו!
מוכן/ה לסדנה הקרובה שלך? מעולה! התקשר/י או שלח/י אימייל ונחזור אליך במהירות האפשרית!
תקופת הילדות ותקופת ההתבגרות הן תקופות לא קלות הדורשות מהמתבגרים ומהמתבגרות למצוא בתוכם כוחות חדשים ויכולות שלא ידעו על קיומם. כולן וכולם זקוקים לתחושה כי הם מסוגלים, אהובים ומוצלחים. מתבגרים ומתבגרות זקוקים לכך יותר ממבוגרים, כאוויר לנשימה.
מטרתה המרכזית של הסדנה הינה לפתח את המשאבים הטבעיים הטמונים בכל מתבגרת ומתבגר, תוך ניסיון לספק מענה לצרכים אישיים, חברתיים ותרבותיים. הנחת המוצא של הסדנה הינה כי כל תהליך של שינוי כרוך למעשה בשינוי אופן החשיבה והפעולה של המתבגר או המתבגרת, כאשר ניתן לתרגם את תהליך ההעצמה כתהליך בו הנער או הנערה מצליחים להרחיב את מנעד אפשרויות הפרשנות העומדות בפניהם בכל סיטואציה אפשרית. מטרה נוספת היא ליצור אווירה מצמיחה ומאפשרת ויצירת קבוצת מנהיגות חיובית בכיתה.
הסדנה תועבר בקבוצה של עד 17 משתתפים והיא תימשך 90 דקות רצופות (שעתיים אקדמאיות) ללא הפסקה. המפגש נערך במעגל ישיבה ומלווה בסרטונים, שאלונים, משחקים, דיונים והנחייה פסיכו דינמית.
הסדנה עוסקת בתכנים של מנהיגות, יצירתיות, מיומנויות וכישורי חיים כגון: התנהלות כלכלית, הטרדה מינית, חיזור, תקשורת בין אישית, ערכים ועוד. מכיוון שכל מצויה בשלב שונה ועוסקת בתכנים שונים בזמן נתון, תתבצע יחד עם הדמות החינוכית הקבועה עבודה מקדימה של איתור צרכים, בחירת תכנים תוך ליווי אישי והתאמת הצרכים לייחודיות הקבוצה. לצורך כך, ישנה טבלת בנק מפגשים המפרטת 23 אפשרויות למפגשים כאשר הבחירה של תוכן המפגשים וסידרם נתונה בידי מזמין הסדנה לפי צרכיו ובליווי אישי של מנחה הקבוצה.
נושא המפגש | מטרת המפגש | |
---|---|---|
1 | תקשורת מקרבת | הכרות עם סגנונות תקשורת וזיהוי סגנון התקשורת האישי של כל משתתף/ת. |
2 | חברות | בחינת המושג חברות ותפקידה בחיי היום-יום של הנערים. |
3 | זוגיות | דיון בנושא התכונות החשובות בבחירת בני או בנות זוג בדגש על הגדרת זוגיות בריאה. |
4 | סביבה דיגיטלית | בחינת יתרונות וחסרונות של רשתות חברתיות על מנת לאפשר שימוש סביר בחיי היום יום של התלמידים. |
5 | ערכים זאת לא מילה גסה | המשתתפים יכירו את ההגדרה של ערך ויערכו בירור ערכי אישי. |
6 | גזענות | מהי גזענות ואיפה היא בחיי היום יום של המשתתפים. בנוסף ילמדו לזהות גילויי גזענות בסביבתם. |
7 | לחץ | מהו לחץ בחיים האישים? כיצד ניתן לזהות אותו ולנהל אותו? |
8 | דיג או ציד | הכרות עם המושג 'פרו-אקטיביות' ושילובו בחיי היום יום של המתבגרים. יוזמה אל מול תגובה כמשנה מסלול חיים. |
9 | מגדר-הגדרה או גדר | הבנה שההבדלים המגדריים נובעים מהחברה בה אנחנו חיים וממנה אנו מושפעים. בחינת ההשפעות של הקיבוע המגדרי על חיינו וניסיון לשנות את המצב. |
10 | פוליטיקה להמונים? | הכרות עם העולם הפוליטי והאקטואלי תוך דגש על מושגי יסוד להבנת החדשות. |
11 | התנהלות כספית | הכרות עם המושג אחריות כלכלית והקניית מושגים וכלים ללמידת ושיפור ההתנהלות הכלכלית של המתבגר/ת. |
12 | WIN/WIN | בואו לא נפעל בדרך שלי או בדרך שלך, אלא בדרך הטובה ביותר. |
13 | צרכנות | מיומנויות שיסייעו למתבגרים להשתלב בחיים המודרניים כצרכנים נבונים ופעילים. |
14 | תמונת עתיד | המשתתפים יתנסו במבט אמיץ לעבר עתידם הרצוי מול עתידם הצפוי לדעתם וישאפו לגיבוש חזון אישי. |
15 | אלכוהול | דיאלוג סביב נושא האלכוהול ותפקידו בחיי המשתתפים. |
16 | סמים | דיאלוג סביב נושא הסמים ותפקידם בחיי המשתתפים. |
17 | אסטרטגיות למידה | על ידי ניתוח הצלחות המשתתפים/ות יגדירו לעצמם את דרך הלמידה האישית האפקטיבית ביותר עבורם. |
18 | ניהול זמן | המשתתפים ירכשו כלים לניהול זמנם באופן יעיל בחייהם. המשתתף/ת ידע/תדע להכין מערכת תכנון שבועית אפקטיבית עבורו/ה. |
19 | תזונה | העלאת הידע והמודעות לאורח חיים בריא: תזונה נבונה, פעילות גופנית, מודעות ובחינה עצמית. |
20 | רגשות |
|
21 | סמכות | מהי סמכות? הכרות עם סגנונות סמכות במעגלי החיים האישים של המתבגרים. |
22 | חיזור | עמידה על ההבדל בין חיזור אלים והטרדה מינית לחיזור חם ואוהב. |
23 | פורנו | להעלות את רמת המודעות של המשתתפים לסכנות אפשריות עקב חשיפה לסרטים פורנוגרפיים. |
מוכן/ה לסדנה הקרובה שלך? מעולה! התקשר/י או שלח/י אימייל ונחזור אליך במהירות האפשרית!